måndag 5 maj 2008

Mango Mania!

Idag skriver jag!
Jag har börjat träna, så när jag har tid över försöker jag lägga den i gymmet. Har upptäckt en ny maskin som bokstavligt talat skakar bort överflödiga kilon! Inte så jobbigt, men jag hoppas det är effektivt! Ingen dyrbar tid får spillas! Min kropp är i kolhydratchock av all indisk mat...
Till lunch har jag dock börjat äta mango. Det är den årstiden nu då det hänger fullt med frukt på alla mangoträden och de är så himla goda! Man kan köpa en kartong med 16 mangos för 350 rupies! Trots att frukten innehåller ganska många kalorier, är det ändå bättre att äta det än en massa godis och rostat bröd när man är hungrig. 
Överallt i Chennai finns mangoförknippade saker de senaste veckorna; Mango lassi, smoothie, bars, glass, torkad, som oboy typ och idag hittade jag även TicTacs med mango smak! 
Det gäller att passa på! Mango Manian pågår bara i några månader, sen blir det annanas, små bananer och granatäpple igen.

Inga kommentarer: