torsdag 8 maj 2008

Illustrator... Igen....


Har berättat tidigare om Illustratorhelvetet jag har här i min dator. Nu har jag i alla fall kommit igång med en kurs och försöker ta mej igenom den. Det är verkligen ett program som jag måste kunna, men det går lite segt. Jag vill att det ska vara som Photoshop; Enkelt och tryggt. Photoshop kan jag så pass bra att det inte längre krävs så mycket tanke med programmet för att få saker som jag vill, men jag vet ju att även det var ett helvete de två första åren...
Med Illustrator har jag en del fördelar med att jag kan Photoshop. Det är lite lika, men de sakerna som inte är lika blir jag skogstokig på! 
Hur som helst kommer det att bli superduper när jag behärskar det! Har även fått låna lite böcker om layout och typsnitt och sånt. Snart är jag proffs... ; )
Har ritat en hel del sista tiden, men mest i Photoshop. När jag gjort klart min kurs ska jag göra mer layouter, förpackningar och reklamanpassade saker så jag kan det också.
Så här sitter man i sin "lilla" arbetshörna i Indien och pluggar. Solen skiner och skiner och skiner. Fåglarna kvittrar, ekorrar springer rally på telefonledningarna. Aldrig har det varit så kul att åka ärenden till affären, skräddaren, gymmet och marknaden. Allt för att komma undran Illustrator...lite till. I eftermiddag eller i morgon smäller det!

Ganska ny Illustration. Temat är bajsande kaniner
Också ganska nytt med tema handväska typ...

1 kommentar:

Anonym sa...

sjukt fina!