onsdag 14 maj 2008

Himmelska fridens torg


Så har man varit där också! Kollade på Mao och gick en sväng i Förbjudna staden. Blev blåst på 100:- av en snubbe som visade vart jag skulle lämna in min väska för att få besöka Maosoleet, sen blev jag blåst av en snubbe som bestämt skulle cykla mej för 20 till gatan där taxin vad. Jag sa nej nej nej nej nej. Jag stoppar en taxi här och ha sa att dom inte fick stanna där. Sen följde han efter mej och tjjjaaaaaaatadeee så jag blev så jag sa ok. 20 ok. Han cyklade mej 7 minuter och jag gav honom 29 yen och han sa nej nej nej. Det var 20 dollar =150 yen! Sen svor jag åt honom och sa att han var dum i huvudet, men han kunde bara sina tre inlärda fraser på engelska, så budskapet gick inte fram riktigt... Skit samma. Jag tog igen dom pengarna på shoppingprutningen sen, men det var inte lätt att få ner en två stora väskor i riktigt riktigt bra kvalité till 1000:-, men efter en timmes tjat och gråt gick det. Det flaggar vi för!

Inga kommentarer: