tisdag 13 maj 2008

Lost in Translation

Ganska likt! Förutom fel tjej, fel stad, Scarlett Johansson hade tråkigt tills hon träffade Bill Murray. Jag har kul och vill inte träffa Bill Murray. Scarletts kille var ett svin. Min kille är bäst!!! 
Tänkte berätta lite om shoppingen jag gjort hittills. Har varit på Kunlun marknaden, Yashow och Silk market och köpt följande:

-Miss sixty jeans
-2 par 7 jeans
-MaxMara stickad kofta
-En tunn lite designad kofta
-Ett par vita Converse dojjor
-Ett par Vans skor
-2 par högklackade skor (rosa och svarta)
-En Canada gås jacka
-En Haglöfs windstopper
-En liten Peakjacka till Clara
-Solbrillor
-En vit tunika
-7 trosor
-Alla saker på IKEA igår
-Taxi och mat och sånt

Tror jag prutat ner sakerna hyfsat bra! Det är inte så lätt när man inte varit här tidigare... För ett par jeans kan dom säga 1500 spänn och så prutar man ner till en hundring eller till och med mindre! Alla säger att det här är bra kvalité. Inte som i dom andra shopparna och att dom går minus om dom säljer för mindre än 300 spänn... Jovisst. Då säljer man inte prylen ju... Mycket teater är det som jag säkert hade gått på om jag inte fått hjälp av Kina-shoppingproffset, Ann-Louise!
Har inte gett mej in i väskshoppingen än. Det är svårt att veta vad som är bra -och dålig kvalité, men jag har i alla fall spanat lite och hittat massa fint! Bland annat en kopia på min Marc Jacobs väska: ( Helt ok kopia, men inte alls samma känsla som i originalet: ) Färgen var lite mörkare och fodret inuti var också annorlunda. Dock var det bra skinn och den var välsydd. Man får vad man betalar för I guess. Jag ska bli lite mer varm i kläderna och sen blir det mer shopping!!! Wohoo!

Tjing tjong käppkines så länge!


Inga kommentarer: