fredag 11 januari 2008

You are in India now


Det går inte så bra för oss med flytten till nya lyan. Vi trodde att vi skulle få våra saker från Sverige igår, att internetkillen skulle kommit i förrgår och att våra möbler vara på plats i tisdags. Tydligen är det tålamod som gäller här. Att vara punktlig till ett möte är att komma allt från en timme före till en timme efter mötet. Vissa kommer inte alls... När jag tjatat lite säger alla; "You are in India now" och skakar lite på huvudet.
MEN jag ska fanken inte bli sur och grinig, utan låta det negativa rinna av och utgå från nya utgångslägen -Because - I am in India now! I Indien är alla lugna och stressar inte. Det är nog en av det svåraste sakerna att lära en redig svenne!
I linje med mananatänket var jag på helkroppsmassage igår. Tror jag dricksade lite mycket, för när jag kom i morse till pedikyr och ansiktsbehandling, fick jag bästa behandlingen med extra ansiktsmask och ryggmassage. Nästa vecka ska jag dit på armoamassage och hårfärgning.
Kvällarna fördriver vi på happy hour där malariavaccinet (gin och tonic) är gratis  mellan 18 och 20. Därefter kollar vi TV eller datafilm. Lägger in en bild på hur det kan se ut när mina favoritkillar kollar data. 
Till vänster: Mats Larsson  Till höger: Kalle Kanin

Inga kommentarer: