onsdag 9 januari 2008

Occupation Housewife


Så äntligen känner jag att jag har kommit någonstans här i livet! 
Det gick snabbt att komma fram till tjejen i lucka 1 på immigrationstället. Nu har vi vårt visa som säger att vi får vara här och det berättar även vad vi sysslar med i Indien. På mitt står det stort och fint ; Occupation - Housewife!!! Jag ska be Mats komponera en vinjettmusik till denna såpa, som nog hade blivit succé!
Efter 9 år i grundskola, 3 år på gymnasiet, 3 år vidare studier och fyra år i arbetslivet känns detta som det naturliga steget vidare...
Som occupation housewife har jag nu anställt en husa som var jättebra på intervjun! Hon gav ett mycket bra första intryck pratar bra engelska, läser och skriver engelska, (vilket är ovanligt). Hon har jobbat i flera olika utländska familjer och lagar både indisk och internationell mat. Tydligen är hon grym på lasagne...
Nu håller jag på att skriva en arbetsbeskrivning till henne och kompletterar den med min lista över allergier och saker som är viktiga att tänka på gällande hygien. Hon kommer jobba hos oss måndag-fredag 9-5 och ibland på helger om det är något speciellt. Hennes lön är 6000Rs i månaden, vilket är 1000 kronor. 
Jag bestämmer även över hur inredningen i lägenheten ska vara och har haft två möten med inredarna. Dom tycker nog vi är väldigt konstiga och petiga. Alla möbler måste specialtillverkas, för de finns inte här. Igår ändrade jag mej på soffärgen från vit till röd. Vi fick följa med till textilgrossisten och välja kulör till sist.
Vett och etikett är också viktigt att kunna på min position. Jag måste kunna äta fint med händerna och jag får inte lukta på blommor. Jag får inte vänstra med trädgårdsmästaren,  men jag får gå på massage, yoga och fika bakelser med de andra hemmafruarna!

Inga kommentarer: