söndag 27 januari 2008

The glamour of Chennai

Min senaste teckning. Jag har ett gäng idéer jag vill rita till portfolion och ev tryck. Lite för mycket idéer och för mycket som måste fixas med lägeheten innan jag får ro att rita. 
Jag och Jessica från Sverige ska  göra en liten bok om glamouren i Chennai. Den här staden är jäkligt osexig och lyx känns som en utmaning att hitta. De flesta spaen har fula handdukar och halvtorkat nagellack i flaskorna. Vi ska snoka reda på The beautiful India och vi hoppas även få några vip-kort till div. medlemsklubbar... 
I boken ska vi lista de hetaste butikerna, glidigaste barerna, bästa ayurvedaprylarna, resorts och annat man bör göra under sin tid som lyxfru. Jag har redan snokat reda på många bra ställen och eftersom dessa saker ligger i mitt intresse är jag inte sen med att fråga de indiska tjejerna med samma läggning. Förhoppningsvis ska vi på champagnebrunch nästa söndag på en resort utanför stan. Det låter glamour! Hoppas bara att atmosfären håller måttet!
I arbetet med boken kommer jag även få göra layout och illustrationer. Det känns jättekul! En indisk tjej, som jag fått lite kontakt med var här en sväng idag. Hon känner verkligen alla som man bör känna och hon trodde att vi skulle kunna få sponsorer för projektet. Dom får reklam och vi får dollar. 
Jag och Jessica ska ses någon dag i nästa vecka på beachen och spåna vidare. Vi satsar på att hinna med ett spabesök mycket snart!

Inga kommentarer: