torsdag 31 januari 2008

Illustrator sux när man inte kan!!!

Nu sitter jag och försöker lära mej nya dataprogram. För att hålla disciplin, får jag inte rita mer i photoshop, så hädanefter ska allt foto jobbas med i Photoshop, allt tecknat  Illustrator, sen hoppas jag på att slutligen sätta ihop en fin portfolio i Indesign. Denna ska vara precis så korrekt som jag vill och jag kommer få psykbryt på Indien-tryckeriet om färgerna blir kass (vilket är rätt troligt, men då får dom göra om det).
I alla fall, tillbaka till Illustratorhelvetet. Jag har inte kommit så långt än. Har kollat igenom menyer och testat lite med penslar och att göra egna penslar, men när jag ska rita, så blir det första jag gör bra, men om jag sen ritar något annat på det första, så försvinner allt jag gjort före och tydligen funkar inte "kringla Z"=ångra, mer än ett steg och jag blir totalt flyförbannad. Vår husa kom nyss in i arbetsrummet med en kopp te och frågade om jag inte mådde riktigt bra idag, men jag sa att jag bara försöker lära mej ett nytt dataprogram.
Det är tur att jag är envis. Jag kommer snart kunna det, men på vägen dit måste jag nog slinka in på några spabesök för att hålla nerverna i styr. Idag blir det fransk pedikyr á la allas vår Paris Hilton.
Ni som kan Illustraton får gärna, eller måste skriva alla era tips här i kommentarerna på bloggen! Lova ;-)

Inga kommentarer: