torsdag 28 augusti 2008

Armbands affären som aldrig tog slut

Idag har delar av Chennais tjejliga varit på en outlet butik av väskor, skor, bälten och andra skinnvaror. De hade riktigt snygga väskor till pangpriser, men jag handlade inte. Tyckte lite synd om mina andra väskor där hemma som får komma ut alldeles för lite.
Efter det gick vi till ett ställe och lunchade. Fisk med italiensk tomatsås. Riktigt bra! Sen vidare till armbandens mecca -Dreams come true.
I denna butik är väggarna klädda av armband i olika material och färg. Det känns nästan som att vara i en labyrint när man går där i gångarna och tittar (gapandes). Nu kanske någon av er läsare funderar på om det verkligen finns en sån stor marknad för denna vara, vilket det gör! Indiska kvinnor gillar att julpynta både sig själva och sina flickebarn. Alla bebisar har hål i öronen från födseln.
Denna butik, (eller dessa... Det finns flera i samma köpcenter...) är som biltema för tjejer, men jag fick som vanligt beslutsångest och köpte inget. Butiken står kvar och jag lovar -Jag kommer tillbaka!



1 kommentar:

Anonym sa...

Du har en spännande tillvaro och får se och uppleva det vi andra bara får läsa oss till. Visst njuter du ? Kram från oss i Öre