torsdag 21 augusti 2008

Myshörna

I veckan har jag piffat och puffat här hemma. Alla korgmöbler som vi fått tillverkade här är nu svarta. Jag har även beställt två nya hängstolar till balkongen, som även den fått ett lyft. Lite av en utmaning är det att hitta fint pynt till hemmet här i Chennai. IKEA -I miss U!
Jag fick i alla fall bryt på den indiska myshörnan, som inte blivit använd en enda gång! Indiska kuddar i all ära, men de sticks och är hårda. Den nya stilen på myshörnan är mer hångelvänlig, men inte lika bildskön. Det som inte kom med på bilden här är våra nya litografier av Lisa Rinnevuo som vi köpte i sommar. De passar i alla fall bra och ni som kommer hit får se. Ni kan även få hångla lite bland de nya kuddarna om ni är på det humöret!
Jag återkommer med balkongbiklder. Ägg-hänggungorna är på tillverkning, men allt annat är klart. Nya kuddar, örtträdgård, små bord och ljus. Mycket mysigt!
Före...

...Efter


Vi får se hur länge den här stilen håller. Får förmodligen bryt på den också så snart jag är helt klar. Har haft detta problem ända sedan jag fick eget rum hemma. Jag skissade stilar och möblerade om minst en gång i veckan i olika stilar. Ibland med solfjädrar på väggarna och resten i svart/vitt/rött (neon), till den lite mer flickaktiga stilen med skira spetsgardiner, lantliga lakan och torkade blommor... Nu är stilen annorlunda, men så fort jag ser en yta som går att förändra kliar det i fingrarna!

Inga kommentarer: