onsdag 27 augusti 2008

En riktig rövdag



Igår var en sådan dag då inget fungerar.
Vaknade på morgonen, helt slut, efter att ha jagat mygg halva natten. (Myggnätet har åkt ut. Det var fult och klaustrofobiskt). Åt som vanligt min kaviarmacka och efter det var planen att fixa lite tråk på datorn, men det visade sig att internet inte fungerade...
Då bestämde jag mej istället för att åka till sömmerskan med lite tyger som hon ska sy klänningar av. Hon var dock inte där, för hon hade magsjuka. Hennes man bad mej komma tillbaka en halvtimme senare (som att hon skulle vara frisk då). Gjorde i alla fall det. Därefter var jag livrädd hela dagen att jag också hade blivit magsjuk.
Åter på Crescent Street fixade jag massa tråkiga saker med försäkring (dödstrist) och de dagliga samtalet med husan som lagade mat utan att ha köpt alla ingredienser till receptet... Suck.... (Is it ok if i change cider to applejuice in the recipe???)
Efter det var jag tvungen att avreagera mej på gymmet med löpning och hög musik i ipoden, men efter 15 min hängde den sig och det blev tyst. Kan inte springa utan musik, så jag gick hem och fick beskedet om att ingen vill ge mej ett bra pris på min lägenhet. Har inte följt marknaden i Sverige, men tydligen är det inte så bra just nu. Bestämde mej i alla fall för att sälja och jag kan vara glad för att jag ändå fått en fin vinst, men det kunde ju varit mer... Skit samma.
Därefter åkte jag till Mats för att skriva kontrakt och maila tillbaka till mäklaren. Skönt att få det gjort i alla fall!
Sen bar det av hem igen, via BUTT ROAD. Middag hemma bestående av köttbullar som denna gång var lagom stora och inte friterade. De luktade faktiskt också bra, men smakade inte bra. Leema tyckte att det visst gick bra att byta köttfärs mot fisk, men det kan jag säga att det inte är någon hit! Hon hade ansträngt sig jättemycket för att fixa och jobbat över gratis för hon ville att vi skulle bli glada. Vi fick slänga all mat, men imorse sa jag att det var jättegott och att hon kan laga det igen, men då med köttfärs. Hon blev så glad!
Ok. Efter middagen försökte vi få internet att fungera och Mats var skogstokig. Efter några timmar kom jag på att det kanske var så att vi inte betalt räkningen. Är aldrig sen med räkningar i Sverige, men här är det så ostrukturerat, så jag har 0 koll. Borde ha anat oråd eftersom dom ringt från AirTel varje dag i en vecka, men hur ska jag kunna veta. De pratar Tamil när de ringer...

Idag är en bättre dag. Har varit på hälsokontroll där de kollat upp allt! Efter det tränade jag och simmade lite och solade lite. Nu sitter jag vid internet. I LOVE INTERNET. Fattar inte vad man gjorde innan internet fanns!!! Om en stund ska jag duscha med inpackning i håret och skrubb och i kväll blir det tjejkväll med vin och sex and the city film hos Anna! Weeeha! Såg den för en vecka sen, men kommer att se den mååååånnngggga gånger!
Det känns bättre med lägenheten också. Med tanke på läget, har jag fått ett bra pris, så det täcker och blir över. Dessutom sa väl Buddha att man inte ska äga för många hus eller nåt i den stilen.

Inga kommentarer: