tisdag 2 september 2008

LIttle Lambs School

Igår var stjärnteamet ute på uppdrag igen! Denna gång bar det av till en skola ca en timme utanför centrum. Som extraresurs till teamet hade vi denna gång med oss Wilmer Töörn, som fick äran att bära kameraväskan (vilket han gjorde med beröm godkänt). Jag ska inte berätta så mycket om skolan här på bloggen, eftersom jag inte vet så mycket. Hade fullt upp med plåtningen. Ni får läsa reportaget som Anna Töörn sitter och filar på senare. Det var i alla fall mycket intressant och så söta barn!







... Och så till något heeeelt annat. Anna var så snäll och gav mej beröm i sin blogg, därför tänkte jag vara snäll tillbaka. Inte för jag måste, men för jag vill. Anna är en supertjej som jag trivs väldigt bra ihop med, utöver det är hon är grym reporter, men det jag vill komma till just här är att hon är en grym träningstjej!
Hon tränar varje dag. Dans, pilates, löpning...
Här i Indien tränar jag mycket på gymmet. I Sverige var jag periodare, men jag ser mig själv som en idrottsmänniska. Har spelat fotboll massa år, hållt på med gymnastik, basket, innebandy, jiujitsu mm. Trots all denna träning orkar jag inte springa mer än typ 15 minuter. Sen är jag DÖD. Det har alltid varit så. Först kramp, sen död och blodsmak i munnen.
I söndags pratade jag med Anna om detta och hon tipsade mej att inte spring för fort. Det har ingen sagt till mej tidigare. Idag på löpbandet testade jag detta och det gick hur bra som helst! Ingen kramp och ingen död. JAG sprang 40 minuter utan att bli för trött!!! Efteråt kändes det mycket bra och benen var lite skakiga, men jag hade lätt orkat en timme!
Så, TACK ANNA!
När jag klarar en timme ska jag fira mej själv med nya snygga/funktionella träningskläder. (Kommer antagligen bli imorgon).

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är på skolan nu. Skulle vara spännande att läsa reportaget. Vart kan jag hitta det? Svara gärna på min blogg så jag ser.