fredag 26 september 2008

Mamma Mu

Stockholm är packat och klart och avslutat för den här gången. Första veckan bodde jag som ni såg hos brollan, Ukke och Clara. Andra veckan har jag slaggat på Mlis gigantsoffa!
Under dessa veckor har jag hunnit starta skolan (Forsbergs) samt haft praktik hos Dakota och Kärnhuset, som är två super reklambyråer i Sthlm under samma tak. Tiden där har varit mycket givande. Har lärt mig massor, fått inspiration och träffat en bunt nya sköna människor! Blir så sugen på att jobba på ett sånt ställe! Har trivts väldigt bra och det var lite deppigt att åka därifrån igår, but a housewife´s got to do what a houswife´s got to do (typ städa, tvätta och stryka och allt annat som Leema gör...) (Och nu ska ju inte Diggarna bli ledsen för jag har trivts hos er med).
I skolan har jag lämnat in min första uppgift som jag är ganska nöjd med. Är inte 100% nöjd, men det känns ok. Vissa delar av uppgiften känns lama, tråkiga och fula, men jag pluggar ju för att lära, så jag hoppas på en rejäl avhyvling av lärarna!
Idag har jag rest genom ett höstigt och soligt Sverige och nu sitter jag hos mamma i Domsjö och kollar på Doobidoo och har ätit kött och druckit vin. I morgon ska jag rensa fyra kilo kantareller, sen får vi se vad som händer. Ska plugga till veckan och bli grym! Looking forward to that!

Inga kommentarer: