torsdag 4 september 2008

Chennai -Staden som alltid sover



Långsamt, långsamt slår kassörska in mina varor i kassan. Sloooooooowwwwww moooooooootttiiiiiioooooonnnnnn. Det tar minst fem minuret från hon började fixa med mitt tills jag kommer ut ur butiken med tre Ginger Ale och två ostar.

När dom inte gör saker väldigt, väldigt långsamt, sover dom. Folk sover på de mest underliga ställen. En dag såg jag en hel familj på cyckel, som liksom bara somnat i farten och mitt på gatan satt allihopa och sov över styret.
Här finns ingen stress, mer än hos oss expats som blir stressade av att vänta... Jag säger inte att vårt sätt att leva ska vara någon slags mall för resten av världen. Det är bara olika.
Jag kommer aldrig lära mej att sova på cykel. Kommer alltid att bli stressad av långsamma människor. Man kan aldrig lära gamla hundar att sitta, så sov ni kära Chennaibor. Internet har gjort världen mindre, så en dag blir det kanske någon bra jobb -och sovbalans.

Inga kommentarer: