torsdag 29 januari 2009

Kul kul och åter kul. Nu är allt kul.



Jag är faktiskt inte BARA en surkärring. Ibland är jag glad också! Måste åter igen skriva det. Det kan lätt upplevas som allt är trist i Indien och för mej som bor här är vissa dagar precis så. Denna blogg är trots allt en dagdok som jag delar med mej av och jag säger ingen sanning om detta land, bara hur JAG har det.
Igår hade jag det bra! Emma (som dagen till ära posade med bästa fotomodells-look), Johanne och jag hade tjejkväll på lokal! Tanken var först att vi skulle till det nya, hippa(?) stället Absolut. Anna ringde dit för en vecka sedan och skulle boka bord, men de sa att barn inte var tillåtna där, för de hade bar och sprit. Därför tänkte så klart vi att det skulle passa utmärkt för en tjejkväll, men när jag ringde sa de att de varken hade sprit eller bar... Ok! Vem är målgruppen för detta ställe???
Vi åkte istället till det säkra kortet Zara, som nästan alltid överaskar. Där blev det några drinkar och massa tjejsnack. Väldigt skönt att prata av sig ibland! Vi sitter trots allt i samma båt!
Måste också berätta att Zara har Mojito som var väldigt god. Jag har aldrig vågat beställa förr. Tänkte att det säkert är torkad mynta, koriander eller något skumt i, men som sagt Zara överaskar nästan alltid! Tydligen är mynta vanligt här, så nu kanske det blir mojito här hemma också! En annan överaskning var att de spelade en låt från nya The Killers-skivan. Den har ju inte varit ute så länge, men glad blir man när man ser att det finns bra musiksmak även här!
En sak som aldrig överaskar är att dom stänger 11.30... Zzzzzzzzzzzz

Inga kommentarer: