torsdag 29 januari 2009

Elins örtgård





Den positiva energin har suttit i även idag! Det är så skönt när Leema inte jobbar!
Imorse vaknade jag, kokade te och ett ägg och gjorde en fin bricka med te, äggmacka med kaviar och jos. Älskar att få knalla runt i pyjamasbrallan utan 1000 frågor! Frukosten åt jag framför datorn i sängen tillsammans med Top model! Lyx lyx!
Resten av dagen har jag varit aktiv. Igår upptäckte vi att sminkmärket Mac har öppnad butik här!!! Jag blir så glad att jag nästan börjar gråta! Deras produkter är bäst! Speciellt sminkrengöringen, läppbalsamdet och Plush glosset, som gör att man får putiga läppar.
Efter det åkte jag till Benetton och köpte en fin cardigan i ull för 100 svenska!
Jag och Ramesh har haft ett pågående projekt under veckan med att skaffa lådor och annat till mina örter. Idag rodde vi skeppet i hamn. Jag sa till honom att jag inte ville ha jord med människobajs i. Han sa att det var kobajs i jorden, men jag tycker nog konstisensen på bajet i förra förpackningen var lite väl suspekt. Till sist sa han: "Ok, madame. I ask them, so we know there is no human poop in the soil", och det gjorde vi. Vi köpte även två lavendelplantor till stora balkongen.
Nu har vil två balkonger fina! Den ena med örtträdgård (basilika, timjan, oregano och ruccola) och den andra med mysig gunga, massa fina ljus och små bord, citronväxt, mangoväxt, basilika, lavendel, paprika, tomat och blommor.
Jag håller er uppdaterade om hur det går med det jag sått idag!

Inga kommentarer: