torsdag 22 januari 2009

En ny dag - Full av fullt upp



Idag har det vart fullt upp!
Vårt Preliminär-visa går ut dagen innan vi flyger till Thailand och vi väntar ännu på det nya ettårs-visat, som aldrig kommer. I Sverige tar det tre dagar att få ett visa från Indiska ambasaden i Sthlm, men här -Tre månader om man har turen på sin sida...
Idag åkte vi med vår pappershög till imigration center för ett nytt tre månaders visa, men det gick inte. Han som jobbade där LOVADE att det riktiga visat kommer vara på plats innan det andra går ut. In your dreams, tänkte jag!
Efter det åkte jag med Mats och Mukesh till Mats-jobbet och sen tillbaka till stan för att fixa och dona. Nästa vecka är jag ju ensam här för första gången från måndag till torsdagnatt, så detta har jag gjort för att inte dö av mörkrädde-döden:

1. Jag har köpte ett strort och fint baseball-trä i aluminium som jag ska spöa alla som ska göra inbrott med
2. Har köpt nya glödlampor
3. Ugly Betty, Lipstick Djungle, Design Simon och Thomas, Top Model, Desperate houswives, projekt Runway och annat fint ligger på min hårddisk i väntan på ensamheten.
4. Ostbricka
5. Vår vinsnubbe har levererat ett stort lass och jag har allt man behöver i en Cosmopolitan
6. Leema är ledig nästa vecka

Låter som det kan bli bra ändå, men jag är rädd. Gillar inte att vara ensam här. Allt är fortfarande (efter ett år) konstigt och skumt.
Har i alla fall gjort det jag kan för att hålla det goda humöret uppe!

Glömde skriva att den ena bilden, den med byggnaden är till pappa och brollan - Så här ska det se ut när man bygger hus!

Nu kommer fortsättningen på dagen. (Den här bloggen känns inte bara lite hoppig - Den är det).
Jo. Efter Baseballträ-köpet åkte vi och handlade mat och sen tvättade jag allt i flaskvatten och så åt jag en macka. Efter det ut igen till skräddaren men min bröllopsfestklänning!!!!
Allvarligt talat. Vette fan hur detta kommer gå. Hennes synpunkter var Polskt 80-tal. Jag sa att jag vägrar och jag vet inte om hon lyssnade när jag sa att jag har ett plagg här - kopiera det med detta, fina tyget. Hon körde helt enkelt sitt eget race, men så är det. Hon får väl göra om om det blir fel. när jag sa hur jag ville att min bolero skulle se ut, sa hon -"Så kan du inte se ut på ett bröllop". Då sa jag. Hörrödudu. Jag är gammal punkare, jag har tatueringar och haft piercingar överallt. Jag kan fan se ut hur jag vill! Vi får se hur det går, men hon vet i alla fall att jag inte vill ha fjollkläder!

Inga kommentarer: