tisdag 13 januari 2009

Bollybloggen förtjänar sitt namn

På måndag börjar det glada livet igen! Då är sista skolarbetet inne (nya kursen börjar 5 februari) och jag börjar på Bollywood-dans!
I fyra veckor ska vi dansa två gånger i veckan. Det enda som är kass är att vi dansar 9.30-10.30, vilket är i ottan för mej, men i fyra veckor ska jag väl palla. Har erfarenhet att dom gånger jag gått upp tidigt och gjort något kul har gett bra energi för hela dagen.
Sitter just nu och spånar och spånar. Har fått till ett jäkligt bra slutprojekt tycker jag själv, men alla bitar är inte på plats än. Ska göra en annons och har svårt att få in alla budskap jag vill ge i en liten annons. Vill att den ska vara magisk. Annonser brukar i vanliga fall vara det jag reder ut först... och jag vill trigga, vara estetisk och lite kaxig.
Mitt projekt är en surströmmings sushi (swushe) restaurang på Ulvön. Den ligger fint på en "brygga" utanför en sjöbod med svensk/japansk inredning och dessa två land ska genomsyra hela skiten så att säga. Jäkla annons. Snart släpper det. Allt annat är grymt. Från tändsticksask till servis och serveringskläder.
Nä, nu måste jag återgå till arbetet. Klockan är 17.30 och jag ska laga mat. Flygande Jakob. Leema har fått lite mindre arbetstid. Pallar inte ha henne här hela tiden. Jag har fått mer frihet, fast Matsu får sen middag...

Inga kommentarer: