fredag 5 juni 2009

Världens bästa Driver!

Herregud vad jag kommer sakna både Ramesh och Leema! Troligtvis kommer vi aldrig ses igen, vilket inte gör det lättare. Båda två är så roliga, än fast vi ibland har bråkat, men det är klart att det blir så när man träffas i princip all vaken tid...
Idag bad Ramesh mej att ta den här bilden. Han bad specifikt om en bild där det ser ut som att han håller handen på templets topp och det fick han! Har printat bilden och ska ge den till honom i kväll. Det är typiskt honom att göra sådana saker! Varje dag säger han alltid något roligt och smart på sin indiska engelska. Han skrattar ofta åt mej. Det är ju en stor skillnad mellan kulturerna och ibland när jag berättar om Sverige blir han helt chockad. Inga kor på gatorna? Vart har ni korna då? Har ni kokosträd? Inga palmer!!! Varför bor inte ni med Mats familj? Frågorna har varit många och efter en sån pratstund blir det alltid tyst. Tror han funderar. Samma gäller Leema. Hon höll på att kvävas när jag sa att mina föräldrar är skilda och har nya partners, samt att dom inte är gifta med sina nya livskamrater. Så sa jag som pricken över i:t att den enda i min familj som är gift är jag! Då skrattade hon så hon satte dahlen i halsen!
Vi kommer ha ett avskedsparty hemma hos oss för Leemas familj och Ramesh familj. Festen kommer äga rum 17/6 klockan 20.00 då det ska bjudas på mangosmoothie, indisk mat, pizza och efterrätt. Leema konstaterade att alla kommer vara väldigt blyga när dom kommer till oss och det förstår jag. De flesta här ser ju på sina anställda som tjänstefolk och enbart det. De är så kuvade. Ska helst inte synas. Jag har alltid sett på Leema och Ramesh som mina vänner och nu när vi flyttar vill jag gärna ha dom kvar som det, men utan chef - anställd rollerna.
Det kommer snart bli många tårar och ni som känner mej vet ju att avsked inte är min starkaste sida...

Inga kommentarer: