onsdag 17 juni 2009

Avslutningsfest - Förberedelser

I kväll smäller det! Avslutningsparty hos oss för Leema, Ramesh med familjer. Totalt blir vi 13 personer! Det är första gången Ramesh family är bortbjudna, så de är väldigt nervösa och att vi är västerlänningar gör det inte mindre pirrigt. 
Leema sitter alltid på en matta i tvättrummet och äter, vilket i början kändes konstigt för mej, men nu i efterhand förstår jag att hon känner sig mer bekväm med det. Jag är inte ett svin alltså... I kväll sitter vi alla vid samma bord (eller två, vi får inte plats annars). Jag vill att dom ska känna att dom hädanefter kommer vara våra vänner och med vänner funkar det på detta vis!
Det är svårt att förklara alla nyanser här med klasskillnader och sånt. Känner ibland när jag skriver att saker kan missuppfattas. Jag jobbar verkligen för att Leema ska få ett självförtroende och inte hela tiden bli överkörd och att Ramesh ska känna sig som världens bästa driver och person! Han är redan en stark hane...
Vi har planerat hämtmat för att gästerna ska känna sig bekväma. På menyn står Chicken Tikka, Naan, Daal, några indiska röror samt pizza. Fördrinken blir en fruktsmoothie och till efterrätt serveras te eller kaffe med fina bakelser.
Efter middagen ska vi visa ett bildspel på projektorn som jag satt ihop med bilder från Sverige. Tror dock att vi måste ha en geografilektion först med Google earth, så de fattar vart Sverige ligger...


Inga kommentarer: