måndag 10 mars 2008

Back from Thai

Nu är vi tillbaka från supersemestern på Koh Samui! 
På standen Chaweng beach var vi stationerade på hotellet Montien House. Det bestod av massa små bungalows och var och en hade en liten uteplats med utsikt över antingen havet och poolen eller mysig och lummig trädgård. De första nätterna bodde vi i en svit, men det kändes onödigt eftersom man spenderar så lite tid på rummet. Bunglaowsen var dessutom mysigare...
Under dagarna låg vi i solstolarna vid havet och läste, drack Singa och badade i havet och poolen. Vi brände oss inte det minsta trots hela soldagar med solskyddsfaktor 6! När solen gick ner shoppade vi loss som galningar och därefter blev det oftast en drink i baren eller på altanen innan middag. Den thailändska maten är helt underbar och definitivt mindre fettiga än den Indiska! Vi köpte en Thaikokbok till husan och den här veckan har jag sagt max en matsked fett i grytorna! I morgon ska vi hjälpas åt att laga något ur kokboken. Nudlar med räkor och grönsaker blir det nog.
En dag gjorde vi en utflykt till Koh Pangang och fick se alla skyltar som vittnade om fullmoon party, halfmoon party, darkmoon party osv. Det var en fin ö, men det vekar vara mer inriktat på party. Vi ville bara slöa och lägga krutet på dagarna och inte nätterna.
Högsäsongen i Thailand är på sluttampen nu, så det var lagom med folk på beachen och shoppinggatorna. Vi träffade ett gäng från Köping i Sverige som vi umgicks lite med. Dom var väldigt trevliga och det kändes skönt att få lite uppdatering från Sverige, trots att det gav lite hemlängtan också... Det är på gott och ont att bo i Indien. Vi slipper ju i alla fall köldchocken när vi kom hem till Chennai. Det är snarare varmare här än i Thailand!
Jag träffade också en massa fina djur som jag så klart inte kunde hålla mej från att klappa. Hund, katt, ekorrunge och apa var några av dom som blev gossade med.

På min födelsedag fick jag bananapancake till frukost på säng, en glammig klocka av Mats och en present från Sofia och Daniel som var här på besök för några veckor sen. Resten av dagen solade vi och jag läste expressen på stranden (lovely!). På eftermiddagen drack vi champagne vid poolen. Efter det shopping och hummer efter önskemål från mej : ) 

Sista natten innan tillbakaresan till Chennai bodde vi i Bangkok. Vi landade där på eftermiddagen, så vi hann även med lite shopping där! Mycket bra shopping dessutom! Vi bodde i Bangkoks högsta skyskrapa med 88 våningar. Vi bodde på våning 55. På vånging 87 var det bar. Vi kollade läget där, men det var lite för läskigt för att njuta av en drink.
Tidigt på fredagsmorgonen åkte vi med Mr Rallychaffis till flygplatsen. Tror jag körde nästan 200 km/h. Utan säkerhetsbälten och utan fungerande fjädring i bilen. Trots den tidiga timmen blev vi klarvakna under färden!
Här kommer lite bilder från semestern. Ingen ordning alls, men lite bildtexter:
Födelsedagstidning!
Bli inte nervös mamma. Det är bara Henna...
Sunset 
Badkrukan och sälen
Så här gick Mats på standen heeeela veckan. Nästa gång blir det speedobadbralla!
Mycket söt hund på Koh Pangang
Kisar i solen
Badrummet i sviten...
...vardagsrum typ...
...säng
Shopping queen
Koh Pangang. Stranden där det är Fullmoon party
Mätt
Den här hunden grävde en grop under mina fötter när jag sov på stranden. Blev lite förvånad när jag vaknade!
Lunch
Min bebis!!!
Lucky balloon på min födelsedag. Det blåste åt fel håll, så vi trodde vi skulle bränna upp den fina ön.

Inga kommentarer: