måndag 11 februari 2008

Måndag

Målade kor, en jäkla massa sopor, indier i träd, indier i hål i marken, indier som kissar, indier som bajsar, getter med pärlskor, trasiga skyltar, färger, lyxhus, hyddor, hundar, begravningståg, slakt... Chennai är inte pittoreskt - NOT AT ALL! Det är rufft, varmt, rörigt, ostrukturerat och den som inte får tinitus efter att ha bott här kan skratta sig lycklig. Dock är södra Indien både renare och mer strukturerat än norra. Hipp hurra!
Jag gillar att bo här. Tror dock att man måste vara lite cocco för att palla med. Allt som är dåligt här måste man försöka se som positivt och allt som inte går att se som positivt -en erfarenhet. Tålamodet tränas dagligen. 
Jag har en ny teknik för att få saker gjort. Det känns lite gammalmodigt, men funkar bra och så att jag säger inte VARFÖR folk ska göra saker på ett visst sätt, utan bara att dom SKA göra så som jag säger än om det kanske låter helt skruvat. Om man blandar in tankegången fram till resultatet glöms själva "att göra momentet" garanterat. 
Vi får se hur det går idag med allt som måste fixas. Jag ska hämta en bild på ramning, köpa en radio till Leema, boka in henne på hälsoundersökning, fixa vattenberedaren, försöka luska ut när Cane Furniture Guys kommer, fixa fuktskada i sovrummet, köpa en stor handduk till vår nyfunne hemma-massör (hon har pluggar ayurveda i tre år på universitet och är helt grym). Räknar optimistiskt på att i alla fall hälften av detta kommer vara fixat på onsdag...



Inga kommentarer: