måndag 9 mars 2009

Födelsedagen

Sveriges viktigaste dag, alltså min födelsedag firade vi på samma sätt som förra året. Frukosten var bananpannkaka och present. Jag fick en rese-plattång av Mats och massor av sms-gratulationer. Vi spenderade dagen på stranden med att sola och bada. På eftermiddagen drack vi lite skumpa och kvällsmaten åt vi på stranden vid hotellet. Jag fick en födelsedagssång vid bordet och ännu en bananpannkaka från hotellet! Mats sjöng också för alla gästerna, men mest för mej (Love is all around)!
Efter maten tog vi en drink på Ark bar på stranden och jag fick hålla apan extra länge!
Jag har även blivit grattad i efterhand här i Indien, med fina paket.
Igår kom Ramesh och ringde på dörren med en present. Han var glad som en liten pojke och gav mej en stor kyrka som han har byggt av glasspinnar!!! Utanför kyrkan står en liten plastgubbe som ska föreställa mej. Tycker att det konstverket passar mycket bra in i vår annars ganska strikta designstil... Hur som helst. Det är lite jobbigt att den är så stor och man måste ju liksom ha den framme... I alla fall tyckte jag att det var väldigt sött att han lagt ner så mycket jobb på en present till mej! Blir lite rörd faktiskt!
När jag tackade för presenten sa han att när vi har bröllopsfest. Då. Då jämarns kommer en present i samma stil som vi kommer tycka mycket, mycket mer om. Hoppas bara inte att den är större är bättre och hoppas på att jag kan hitta två fina lådor som jag kan förvara dom i. På hedersplats i förrådet!

Inga kommentarer: