söndag 5 oktober 2008

Fryst skinka

Nu e ja i Norrland å dialekten börja få sej ett spratt! Från Ö-vik till Gotland till längre och längre söderut. Till Indien och man börjar glömma svenska ord på ett år. Jag skäms, men sorry. Jag förstår alla er som flyttar till London och glömmer. Det är ändå bra, för då försöker man anpassa sig till det nya. Så fort jag kommer till norrland börjar jag ändå prata norrländska å de e väl tur!

Idag har vi varit ute och jobbat hela dagen. Städat inför vintern. Dom har mycket att fixar här, men det är väldigt fint! Vi började med att flytta virke och göra upp en eld. Tycker den blev lite för liten trots mycket ved, men jag är ju pyroman.
Efter det åkte vi ut på sjön och ställde bryggan i en vik där isen inte tar, eller hur det nu var, sen hivade vi upp båten och jag gjorde mitt bästa för att få den rak på släpet.
Efter Båtturen grillade vi korv på elden och jag passade på att tina min frusna rumpa. Den är expert på att lagra kyla och kan hålla sig kall i upp till åtta timmar (partytrick).
Under aftonen har jag ritat lite och lagat fisksoppa, ätit fisksoppa och ARGUUUUUUMENTERAT! Min far är som jag till viss del; Han gillar att argumentera, men man får inte dissa människor som gillar Christer Sjögren än om man tycker han är en jävla ärke idiot! Fy pappa! Be nice!
Jag gillar ändå min pappa, eller jag älskar honom. Han är super och har gett mej mycket. Det bästa han gett mej är en fri vilja och fritt tänkande men också mycket mer. Jag är till exempel väldigt händig. Min mamma är också delaktig i allt detta, men om henne bloggar jag en annan gång.
I alla fall. Idag har varit en bra dag. Här är bevis.


Inga kommentarer: