lördag 8 november 2008

Hemma igen!





Nu är det över. Det gick bra, men det var ett väldigt annorlunda besök!
När vi kom hälsade vi på alla i familjen med Vanakam hälsningen. Alltså handflatorna ihop och liten nickning. De hade ett litet rum där de umgicks samt fungerade som sovplats för mamman ibland. Där hade de mat på en bänk och en liten soffa och en tv, samt massa bilder på gudar och släkt på väggarna. De hade en bild på en släkting som de tog när hon var död, för de hade ingen bild på henne innan hon dog. Vi fick sätta oss i soffan och så fick Mats kaffe och jag fick juice (Tropicana 100%, eftersom Ramish har kollat med husan vad jag dricker utöver GT). Familjen stod upp och tittade på oss. Vi fick en liten tallrik med chips också. Sen fick vi se Ramish brors dotters album från hennes 1 årsdag. Typ lika tjock som en roman och här talar vi photoshop på extrem nivå! Inte att hon var retuschad i ansiktet, men mycket inklippta miljöer, små blommor och softat som attans! Efter det kollade vi på Ramishs bröllops bilder. Hans fru är mycket vacker. Bland de snyggaste indiskor jag sett! Ett riktigt kap som han definitivt är värd. Han är en så himla bra och cool kille!
Bröllopsalbumet var ca 80 sidor och samma snygga photoshoppade bilder med olika konstellationer av människor. De hade 700 gäster på sitt bröllop som varade två dagar... Och jag ojar mej för vår fest med 80 gäster...
Efter det var det mat. De hade köpt mat från stället där Mats köper sin lunch. Saravanna Bavhan. Det var Naan, Chapati, creamy Daal, olika curd rice, såser och vårrullar. Jag vågade typ inte äta något, men testade lite bröd och daal som var gott. Dom stod och kollade på oss när vi åt och jag är ju skit dålig på att äta med höger hand, så det blev inte så mycket... Var tvungen att fuska och riva brödet med vänster... Shame on me, men jag sa att jag försökte och skämtade lite, så det var lugnt. Det var jätte mycket mat och vi åt inte så mycket. Känner mej dum när dom fixat så mycket för vår skull.
Efter maten vaknade Lakhsman, Ramish son efter en tupplur och vi tog lite bilder utanför huset och utanför familjens shop. Lakhsman är jättesöt, men väldigt liten för att vara fyra månader. Han hade sminkade ögonbryn och smycken.
Vi stannade ca 2 timmar och när vi var klara körde Ramish oss hem och berättade att han och hans familj var väldigt glada idag för att vi hälsat på. Han bjöd oss även på ett bröllop i februari och det kommer jag så klart blogga om!

Inga kommentarer: