lördag 30 januari 2010

På väg till le jubb

Nu när det inte är så kallt försöker jag promenera till jobbet så ofta som möjligt. Vissa dagar är luften för dålig och då åker jag taxi. Igår var en solig dag, så jag tog på mej mössan och knallade. Nu ligger kontoret på samma gata som vi bor. Det tar ca 30 minuter att gå.
Man ser massa spännande saker här på morgonen; Cyklar med portabla kök där dom steker korv och ägg, gatusopare med skitiga moppar, rusningstrafik, hundar och så klart massa kineser.
Igår fastnade jag för bilden nedan. Jag såg den och gick förbi 200 meter och tänkte, attans, det där var ju en jättefin bild, så jag vände tillbaka och tog den.
På måndag ska jag förbereda mej med kameran i jackfickan. Man vill ju inte missa något!

4 kommentarer:

Fredrik sa...

och nu är det tisdag och vi har inte sett bilder....

Jessica sa...

Hittade din blogg för ett tag sen och har kikat in nästan dagligen. Men nu ser jag inga uppdateringar på länge, har du slutat blogga?

Elin sa...

Har inte slutat blogga, men det blir tyvarr inte lika ofta langre... Lovar att det snart kommer ett nytt inlagg :)

Jessica sa...

Jamen så bra, då får jag öva lite mer på mitt bristande tålamod och se fram emot flera inlägg framöver!