onsdag 10 december 2008

jul på Triangeln




Nu har vi landat för ett par dagar sedan, men som vanligt är det masor av saker man vill göra i Sverige innan man sätter sig vid datorn...
Vi bor i Mats gamla lägenhet på Triangeln och det känns lite skumt. Det var ganska precis ett år sedan vi lämnade stället, men tiden har verkligen gått fort. I alla fall nu i efterhand. Vi hoppas på att kunna hålla den här lägenheten tills vi kommer hem och renovera upp den lite, så det blir vårt ställe. Läget är perfekt och trots att det är lite nergånget, så finns verkligen potential att göra det riktigt, riktigt fint. Alla fina 50-tals detaljer finns kvar. Med lite piffande och puffande och fingertoppskänsla kommer detta bli kanon!
I alla fall. Tillbaka till nu. Det är ju minst ett år kvar tills dess...
Lägenheten stod tom när vi kom, så vi har burit upp saker så vi klarar oss och så att det känns mysigt. Jag har fått min gran med kulor släpade från India! Gick runt hela stan (samt ytterområdena) och letade efter granen, men fick efter måååånga timmar ta bussen till Limhamn och köpa den, sen taxi hem. Ett jävla bestyr måste jag medge, men vad gör man inte för en gran? Såklart sitter reseapan, Sara, i toppen. Hon gillar att ha koll (precis som jag). Kontrollfreak kan man kalla henne. Utöver indiska handmålade kulor har vi pärlband, ljus och polkagrisar =Den finaste granen i stan!
När jag var ute och sökte efter granen tänkte jag på vardagsmotionen. I Sverige går jag lätt 1 timme om dagen omedvetet. I Indien går jag kanske 5 minuter. Konstigt att jag inte gått upp mer i vikt ändå! Det är ju helt sjukt att man inte kan gå på gatorna! Gymmet har nog hjälp till att rädda mej. Det är ändå ganska +-0 (ev +3) med vikten, trots många mil på löpbandet... Kanske ska börja dricka kranvatten när jag kommer tillbaka och hoppas på en rejäl magsjuka?

1 kommentar:

Ned Wellfare sa...

Välkomna! Fan, finns där ens en säng?