fredag 6 juni 2008

Grattis Sverige!


Idag är det Sveriges nationaldag. Hemma är det väl inget som firas så där jätte mycket, men här på Crescent street är det Sverigeparty dagen lång!
Jag har laddat hela veckan inför firandet, så i morse la jag på fin-duken på köksbordet och satte flaggan i mitten på sin hedersplats. Leema har också hjälpt till med förberedelserna med att göra ankor i färgat salt utanför dörren. Nu är det bara party party hela dagen, men det är lite dött, för det är bara jag hemma... Så här har jag i alla fall firat; P3 på högsta volym, Kalles knäckemacka, bastubad och hembränning (av mixskiva med Svennelåtar). Jag tycker man ska fira så ofta man kan, än om det är lite halv barnsligt, så är det kul! 
Nu ska jag börja fixa iordning mej till festen ikväll. Enligt rykte kommer det bli sillfest! Jag ska ha på mej min nya gula, blanka CK disco-blus! Hipp hipp hurra!
Här är omslaget till min nya skiva!

Inga kommentarer: